Svettigt men roligt

Att jobba i ”mindre företag” har sina för- och nackdelar. Jag vet i princip nästan inget annat och skulle inte byta det mot allt smör i småland. Svettigt, ja, men väldigt kul. För man är involverad i många olika saker som är oerhört stimulerande.

Jag skall inte beklaga mig över att jag skriver sällan här för närvarande, för det som kommit ut av arbetet i andra änden är väldigt kul. Sedan senaste blogginlägget har vi dels  fått ett antal rejäla och roliga ombyggnads- och renoveringsprojekt både i Göteborg och Stockholm med stambyte, energiåtgärder, vindbyggnation, ombyggnad av sjukhem och byte av fasader på ett högt hus. Mer information kanske kommer. Samtidigt har vi lyckats trycka igenom några andra saker av mer intern karaktär som ger oss råg i ryggen och arbetsglädje. Tex…

Allt det kanske ni kände till, men men… Ibland är det bra att sätta sig ner och skriva upp vad man gjort och gotta sig åt det i en minut eller två. Mer än så har jag svårt att njuta för stunden, för sedan gör jag som vår kung Karl-Gustav (utan andra liknelser) – vänder blad.

Sist men inte minst så har milstolpen första lösa tanden dykt upp på dottern hemma. DET är stort!

Vi hörs snart igen hoppas jag.

Det här inlägget postades i Arbetsmiljö, Branschkultur, Bygg- och fastighetsbranschen, Ledarskap och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

